söndag 23 maj 2010

Solig söndag med surf!

Jojo, nu sitter man med en kall Primator och smörjer sitt krås!

Vaknade i morse av att det var mulet och persiennen slog lite mot fönstret, vind? va?! Kollade av prognos och styrde upp med Steve och Chris, gott det skulle bli lite segling! Blåste bra medans jag kollade på parasoller med Amelie, gaaah låt mig åka nu då, kom iväg vid 2.

Ute var det slakt och folk stod mest och hängde, riggade upp och segade lite innan vi tog på gummit, jag och Steve drog ut och det var inge vidare, Steve planade såklart.

Efter 20 min började vinden öka lite och snart var det god planingsvind med 5,3, gott snack, körde smack 5,3 och quad 85 vilket funkade superbt, fasen vad jag diggar denna brädan, visst den planar inte lika snabbt som min one85 men svänger så skönt, kommer bli grymt med 5,3 och vågor.

Så till seglingen, det var bara så skönt att få köra lite, sol, varmt och lite vågor att svänga på, vad mer kan man begära?! Vi hade 1,5 timma skön segling nere vid revet innan vinden punkade ur och vi rundade av dagen med en Burger King, mer vind på g??!!

Life is good :-)

Inga kommentarer: