söndag 9 maj 2010

Gott smack i Gislöv!

Nu sitter man här 48 timmar efter att ha gått upp ur vattnet i Gissen och känner fortfarande hur musklerna ömmar, en riktigt skön känsla må jag säga!

Det var verkligen skönt att få komma iväg och surfa lite på riktigt, man kunde verkligen inte klaga på vågor eller vind under dessa två dagar som bjöd på 14-18 m/s och 2-3 meters vågor.

Det var en mycket skön uppslutning och stämningen var skön från början till slut, många trevliga och glada surfare som alla gått och väntat på detta.
Jag märkte själv att det var ett tag sen sist och var rätt ringrostig under första dagen, iofs med en ny quatro quad 85 under fötterna men den låg där den skulle, hade hur som helst jäkligt kul och fick ändå till ok segling här och där.

Dagen efter var det minst lika mycket vind och bra med vågor, även om jag seglade med handskar så började vågridningen komma igång bra och jag hade skönt flyt med vågor, det som ibland kan vara jobbigt i Gislöv, brädan tar väldigt bra med höjd vilket är en stor fördel speciellt på ett ställe som här där det är mycket strömt.

Jag körde på tills mina underarmar inte orkade mer, fick många fina vågor med 4-6 svängar över hela sektionen, på insidan kunde vågorna bygga upp mot 1,5 meter och var helt glassy, sweet :-)

Nu kan man jobba några dagar men fasiken va sugen man blir på mer, hoppas västkusten kan leverera något snart!
Vi ses!

Bilder från Kulingvarning.nu





Inga kommentarer: