torsdag 26 november 2009

Tidig morgon i Vilshärad 26/11

Visst är det underligt hur vissa saker fungerar, som hur jag vaknade i morse 06,37, det hade aldrig aldrig hänt om jag inte visste att jag skulle upp och surfa, och hur förbannat glad man blir efter en skön session på vattnet...(!)

Min svårt surfinfekterade hjärna hade gått in i väggen efter en del inte helt lyckade sessions i veckan, så att jag idag klockade in en grymt härligt session var nog bra för mitt humör och tro på bra surf i Sverige denna senhöst.

Det började inte så bra med lite halvslak vind men tog sig ganska bra och när solen sken upp igenom molnen samtidigt som vågorna nådde upp till 2 meter (med god vilja :-) så mådde jag riktigt bra, enda nackdelen var att jag inte hade någon att dela det med, det hade varit kronan på verket :-)

Körde för dagen one85 / 4,7 och fasen va snabbt man glömmer hur bra en vågig freewave är när man kört twin, för inte helt optimala förhållanden, planar den upp snabbt och håller fart grymt i svängar och skär.

Seglingen nådde inga nya nivåer men jag lyckades ställa en bakåt igen, skönt som vanligt, ett bra tips är att alltid gå efter vertikala ramper som möjligt eftersom du vill komma så högt och rakt upp som möjligt.

Nu är jag fan glad igen, haha!

Bakåt (inte bästa fotoljus innan 8 på morgonen...)



Delayed



Slashin!



Cruisin



All smiles :-)

3 kommentarer:

Gurra sa...

Den är grymt cool den där gröna dräkten.

Jonas mobil blog sa...

Supernajs! Men ensamhet till trots, vem höll i kameran?

Jonas - sjuk sugen på att åka hem och packa upp prylar!

Andreas Choulet sa...

Ja det var min gode Far som inte är helt hemma bakom kameran, men blev ju ändå något :-)

Vi får hoppas på mer ordentlig vind snart!