onsdag 18 november 2009

Gröna av avund? Vilshärad 18/11

Nej det lär ni knappast vara, varken på dräkt eller segling ;-)
Men nu har iaf vinden vänt, äntligen!!! Dock med mycket regn som följd av sydling vind men det kommer man inte undan...

Var uppe med tuppen, varför kan man fråga sig nu men prognoserna såg bäst ut för förmiddag men sedan ändrade till e.m., hursom jag var ute i Vils vid halv nio och det var helt öde, nu kunde vi spolat fram 2 timmar, för att sammanfatta det kort, förhållanden sög fett, vinden var upp och ner, fram och tillbaka, rakt på och från sidan, blev väldigt många svordommar på vattnet vilket inte hör till vanligheterna för mig, jag var helt själv ute och min bror var shysst och fotade, blev lite halvsnygga bilder med sköna kontraster.

Sedan stack bror och vinden började äntligen fylla på, hade perfekt drag med 4,7 och vinkeln var nästan så bra det blir i Vilshärad, det kändes nästan som jag var kvar på Irland frånsett vågstorlek på 2m istället för 4m, det var ändå fina vågor bitvis ner i viken och man kunde få bra fart nedför facen, känns som man utvecklar sin segling bit för bit med nya brädan, kul är det!

Var främst vågridnings session men jag ställde faktiskt ner en grymt torr bakåt, knappt så anklarna var i vattnet, grymt! Viftade runt någon framåtloop med men annars var det inte mycket mer. Mot slutet av seglingen såg jag någon vifta på mig inne vid stranden, det var Börje, jag höjdade upp och kom in, han undrade vilken storlek jag körde och om jag hade öppna eller slutna handskar, haha ;-) det borde han veta, jag hade inga alls!

Såja, då var äntligen vinden från rätt håll, bring it!
(Det gäller er med, kul om ni lägger lite kommentarer, är det för mycket skryt? enformigt, vad som, kommentera :-)

La upp lite bilder på hemsidan, kolla in alla här!

Öde på parkeringen...



Ut igen...



Backside...

3 kommentarer:

Basse sa...

Fi fan vilken ful dräkt! ;)

Andreas Choulet sa...

Haha, bra där!
Ja det är ju inte geoprene, men den är ju "grön"

Anonym sa...

ha ha gnu ser ut som en påse smågodis