fredag 22 februari 2008

Dogge on fire! 22/2

Jatack, det är dagar som denna som verkligen gör att man känner att man lever!
Hade fått hjälp av min bror i butiken så jag kunde få loss en eftermiddag, kom ned till Dogge vid 3 snåret och vinden hade börjat tuta i ordentligt, perfekt!

Jag tog splirrans nya 4.1 och 85:an eftersom jag vart snäll nog att låna ut 75:an till Mag (som dock inte seglade idag....)
Det blev till att dra ned rätt ordentligt, var skapligt tryck ute, nya seglen kändes dock mer vindtåliga än tidigare årsmodell eller så stämde bara allt sådär som det gör ibland.
Vi kan säga att dagen var massiv, att hoppa på vägen ut var det inte mycket tal om, inåt körde jag lite ponch och spinloop, samt några galna spockar.
Amme var nere och filmade en stund, hon var dock inte helt hundra bakom kameran så vi får se vad det blir av det!

Mot slutet blev det rätt galet, men jag fick några helt grymma vågor, logo till mast(!)
Hade dock lite svårt att hålla i seglet när byar mot 25 m/s kom, men satan i gatan vilka vågor som rullade in vid 5 snåret!

Fett stoked!

Inga kommentarer: