onsdag 27 februari 2008

Dogge 27/2 Sideshore stoke!

Heeeelt galet! Vad det blåser nu för tiden....
Täntke köra en lunchsession på Dogge och när jag kom dit såg det ut som kattskit, jahapp men jag riggade upp 4,7 och nya Aeron kolbommen för test.
Det blev ingen höjdar start, linan lossnade i uthalet, fick simma och strula, väl ute igen hade vinden kommit igång ordetligt, snabbt in och rigga om till 4,1

Sen vred vinden upp mot väst och allt blev snusktigt bra, det var nästintill ren sideshore och 2-2,5 mtrs vågor rullade in så fint med långa rena linjer, jag räknade varken svängar eller vågor men så mycket vågor har jag nog aldrig plockat på så liten tid med så många svängar, helt slut efter 1 timma!

Som ni förstår MYCKET bra, jag kom in perfekt 13,40 hann rigga ned, snacka lite skit och köra till shoppen precis i tid till öppning 14,00

STOKED är dagens ord!

Börje hoppar i med nya segel

1 kommentar:

Unknown sa...

Wow! Det ser ut som ni har en riktigt skön vinter därhemma.. Jag är glad för er skull. Blir trevligt att komma hem till glada ansikten. Boracay är najs, men saknar vågorna. Låt oss hoppas på en grym vår också! //Lina