måndag 4 mars 2013

Dubbel D helg

Ja och då pratar vi inte storlek på en behå, iaf inte denna helg ;-)
Äntligen mars månad och vi har lämnat vintern i backspegeln för denna gången, tror vi?!

Västliga vindar på intåg och lagom till ständningsdags på lördag började vinden tuta på, Steffe har spotcheckat Dogge och sa att det såg okej ut, vid en stund innan fyra hade en 4-manna trupp bestående av mig, Steffe, Börje och Petter hoppat i plurret.

Jag valde 4,2 Banzai och de övriga valde 4,7, hohoho det tog inte så lång tid innan jag hade go macka i 4,2:an så de andra fick glatt hålla i, vinden var precis under väst och stark nog för att det skulle rulla in lite vågor, vi höll oss mitt i viken och hade riktigt kul även om man önskat lite lite större vågor men ibland kom något fint set, vinkeln gick inte att klaga på.

Jag kände mig inte alls ringrostig och ställde ner ett par goa bakåtloopar, kul att det börjar sitta mer frekvent nu får man väl börja ladda något mer då, fast jag slår mig redan tillräckligt i skatehallen :-P Jag nöjde mig när vinden började vrida upp mot väst och kunde ta mig oskadd in mellan isblocken vid land.



Stairway to...? 
















































Efter en knackig natt men lilleman som lekte king kong på pappas huvud fick jag ta "sovmorgon" till 0730, planen var att fånga lite morgonvågor efter nattens vind, min syster som bor i Mellbystrand var första stop och avlämning av Jr för kusinlek, sen fortsatt söderut.

Körde och spotcheckade lite men hamnade till slut i Dalen eftersom Oscar och Victor hade avlagt rapport, vid ankomst var det dock mycket mer vind än jag väntat mig, vågorna var ju där såklart.

Snabbt i gummit och löpning med sup i motvind fick upp värmen ner mot bunkern, strålande sol och vågor gjorde snabbt att smilbanden sträckdes, paddlade ut på knä och fick en kanonvåg direkt, men åkte även på lite motstånd på väg ut igen, rätt stark ström antagligen pga vinden.

Det var rätt kämpigt då det säkert blåste över 10 m/s, man fick snabbt upp och paddla in annars var man ett enkelt byte för vågor och vind. Hade inte så mycket tid på klockan så jag tog ett par vågor till och en riktigt fin lång förbi bunkern fick avsluta ännu en härlig morgon :-)


Le Vallé 






7 kommentarer:

Petter sa...

Snyggt seglat i Dogge och synd att jag missade er i Dalen i söndags nästa gång... Du hade verkligen rätt med 4,2 an också ska lyssna på er locals helt klart!

Andreas Choulet sa...

Tack Petter! Kul att se dig igen och ja lita på locals när det gäller Dogge!

mfdl80 sa...

Grymt man!

Andreas Choulet sa...

Cheers André!
Rockar ni något?

mfdl80 sa...

Yes man! Har ett litet ackegig på G på Emporia och ska spela på Babel den 1:a juni. Kan bli nice! :)

Kommer hem till påsk lite, har du öppet då? Funtade på att sticka in huvet bara! :)

timzguida.ouftas sa...

Fint blog : )
Wekomen till Morocco
det har min blog
http://aftass.blogspot.com

ANDY sa...

Good stuff!
Åker bort över påsken till Sälen så vi ses en annan gång!
Butiken är nog öppen om du vill fixa en ny rockande tisha!