onsdag 16 maj 2012

Galet i Dalen

Nu har det gått några dagar och uppståndelsen har väl precis lagt sig lagom till att Robert/Gurra postar nästa runda bilder från lördagens grymma session.

Det var en mycket osäker prognos som pendlade mellan VSV och VNV men på morgonen drog det på ordentligt och riktiningen var rak väst, jag var rätt tidigt uppe men rätt trött efter gårdagens jobb och segling, mötte upp börje vid halvsju och vi lasta fården för avfärd söderut.

På motorvägen flappade boardbagen som det var en helikopter som hovrade precis ovanför taket, väl framme möttes vi av en helt fylld parkering trots att klockan var precis efter 7 på morgonen, stoke!!!Det såg ut att macka på bra och jag fick ta minsta seglet med i bilen 4.0, Börje tvekade mellan 3,7 och 4,2 och valde det större vilket han snabbt ångrade, det var pungdrag!


Snabbt upp för att dra nedhal! (Foto: Robert Koste)



Höjdade upp till brytet och tog några vågor innan jag snabbt fick åka in och dra seglet, satans vad det blåste, vågorna pumpade på ordentligt och det var klart det största/bästa jag seglat här. Man märker att det tar 3-4 sessions innan man har koll på stället men idag stämde det riktigt bra, seglingen gick bra och höjdpunkten var flera landade aerials och allmänt kul segling i bra vågor och vinkel.


Fyra fenor fria i luften, yeah! (Foto: Robert Koste)

Riktigt kul att se att seglingen går framåt och fler seglare börjar höja sin nivå. Det känns verkligen som vindsurfing/vågsegling är på gång ordentligt i Sverige.

Skulle du mot förmodan missat bilderna från Dalen, check it out!
http://www.kulingvarning.nu/?p=13736

2 kommentarer:

mfdl80 sa...

Ser nice ut!! Jag kommer nog förbi din butik i sommar mano!

Ha det gött så länge!

mfdl80 sa...

Lite nya klipp uppe på min sida mannen!