måndag 14 maj 2012

Afterwork på Punta

Efter en lång arbetsdag med många surfsamtal på luren och besök i butiken stängde jag ner snabbt vid sexhugget för att fånga vinden, Steffe hade valt Punta och vi följde snällt med.

Det såg skapligt ut när vi kom och 4,7 var rätt storlek, kom ut och det var bra macka. Började köra på övre revet men efter några skarpa svängar och miss i brytet där det var midjedjupt drog jag mig neråt ville inte offra brädan men tanke på lördagens prognos.

Nere var det smått och väl nere började vinden mojna av, segt! Fick kämpa tillbaka upp i höjd och väl där gick jag in för paus, vi tjötade lite och de flesta andra packade ihop men jag och Chriss beslöt oss för ytterliggare en runda ut.

Efter en stund mackade vinden på ordentligt och solen började sakta titta fram bakom molnen, Chriss kraft var slut och jag hade eget herravälde över Puntas rev, vinden ökade och ökade samtidigt som den vred upp mot väst, jag plockade flera riktigt bra vågor helt släta med finfin vinkel, från halvkass till bra på 30 minuter och de två sista vågorna satte sig som ett flin och jag tjoade till så Pappa hoppade till inne på stranden och undrade om jag slått mig, haha.

Nu väntar jag(och alla andra) på Robbans bilder innan jag kan slutföra ett episkt inlägg om Dalen.


Bättre än vad det ser ut??!!


Läge att gå mot läpp?


Nope!!!


Woooooo


Känner igen det smilet, stoke!

3 kommentarer:

mfdl80 sa...

Gryyyyyymt!!!

ANDY sa...

Tja André!
Tack :-) vänta på kommande poster!

Basse sa...

Där ser man!
Fan vad fiint!