lördag 11 december 2010

Go Big or Go Bjäre? 11/12

Jag vill första tacka Per Mårtensson för möjligheten att surfa i Sverige denna dag ;-) efter långt gångna planer på att köra en crazy trip till DK, den grusades dock när Per ringde och sjukanmälde sig samma morgon, att det var -7 samma morgon och att de billiga färjebiljetterna gått åt gjorde väl sedan inte saken bättre....

En ny prognos för Kattegatt vevades igång och hopp om surf fanns åter, jag sonderade terrängen och fick fart på folket, det såg ut som Bjäre skulle leverera.

Dock boostades prognosen på kvällen och hemmasegling såg fin ut, när klockan ringde 8 var det dock totalt bleke och efter att jag lämnat Amme på tåget vid 9 fick jag åka hem och spela the waiting game...tills Jocke ringde och gav rapport, det tog inte lång tid innan jag satt i bilen 140 knyck söderut.

Efter lite småvägskörning rullade jag fram och blev smått excentrisk, det såg epic ut!

Välkommen...



Langade på min pålitliga 4,8 och traskade ner över sprängsten och snö, väntade in Jocke och drog ut det gröna havet, underbart! Som alltid med nya ställen tar det en stund att vänja sig, var bryter vågen? hur långt in vågar jag köra...

Let's go!



Snart hittade jag rätt och kunde skära genom flera sköna vågor, vilket ställe, vilken dag, himmelriket var nära! Efter första svängarna var det bara ren och skär njutning i dryga 2 timmar, att seglingen sedan stämde bra gjorde inte saken sämre.

Förhållanden för dagen var verkligen bra och vilket potential detta ställe har och vilken natur, kan tänka mig en tidig höststorm här :D

Ett bra set..



Some spray for the Water Gods...



Jag satt i bilen sist kvar och insöp stunden, helt stoked! En mer än värdig säsongsavslutning för 2010 om det nu inte bjuds på mer....

EPIC!



Vi ses på lineup!

5 kommentarer:

Rille sa...

Fan va gött! För mej kändes det som en alltför lång bilresa till ett spot jag inte seglat med osäker vind. Fan va bra det ser ut. Nästa gång får jag inte tveka resan ner! /Rille

Unknown sa...

Jo då Harry ute igen.... lät fisken vara kvar på lagret...:-) såg onekligen fint ut nästa gång åker jag med...

Andreas Choulet sa...

Rille, förstår det.
Men det var en grym chansning som gav fantastiskt utdelning :D

Joakim sa...

Ja vi fick en underbar stund på vattnet, synd att det inte satte igång lite tidigare så jag hade haft lite mer tid på vattnet. Men fler gånger blir det. Ska försöka att få upp några fler bilder ikväll.

Jonas sa...

It's da shit. Nästa gång!