fredag 22 oktober 2010

Wake up, jack up - Ringenäs 22/10

En vecka med upp och enr prognos visade bra pung på fredag morgon, det drog på brutalt under natten men verkade vara hyffsat lungt vid 7 när jag gick upp.

Jag och Börje körde spotcheck som slutade i Ringenäs, kom en ruggig regnby precis när vi ankom som gjorde att tempen gick från 7,5 till 3,5, inget vidare varmt alltså.

Om vinden överpresterat på tidigare prognoser var dagen i underkant, men en 4,2 satt som en smäck och man hade bra kontroll, ja tills man går ut över stupet....

Det var bra förhållanden med fina setvågor och bra vinkel, hade helt okej flyt i början frånsett att man inte har något krut i armarna efter denna säsongen, handskarna äter kraft.

Körde på och skulle såklart show off lite när jag kickades upp av en bra ramp, kändes som jag flög mer bakåt på någotvis och dalade snabbt ner mot bommen men drog mig undan och lät ögonbrynet äta bom samtidigt som jag armbågade rutan, låg kvar och kände fetr lite men var snabbt uppe då märker jag att det flaxar vilt i rutan och det är lite rött i seglet.

Tejpad och klar för morgondagen..



In och kolla, en fin litet snitt rakt över brynet, bara att ta lite kaffe och ladda om, tog 4,0:an och drog lite lätt, det visade sig funka bra och nu kom solen fram, fick sedan dryga 2 timmar skön segling om än lite on/off vind längst inne men klart fina vågor med vind en bit ut.

Så slutet var ändå gott och det var all smiles på alla seglare, kul att ses!

En sväng i skummet på insidan, Foto:Börje

Inga kommentarer: