måndag 18 oktober 2010

First in, last out! Vilshärad 18/10

Ojojoj, oj! Morgonstund har guld i mund heter det som bekant och idag var inget annat än ett mirakel, efter att nästan fallit i surfdepression svävar man nu gott på små moln och sitter med en analkande go träninsgvärk.

Jag kom ut till ett solo Vilshärad kl 10 och det var strålande sol, vind för 4,8 och fina vågor med bra vinkel, världsklass! Jaja det var 7 grader celsius så jag hade min nya O'neill psychofreak hooded, sjukt varm och smidig!

Hade viken för mig själv 3 timmar och Robban sköt av lite kort på morgonkvisten, låg långt uppe för att vara nära, fick ett par sköna rides helt klart, nya Quatron KT83 är helt underbar, rocker to the people!

Nöjde mig så och åkte in för att jobba ett par timmar, var rätt lungt för någon surfare i behov av gummi, job done och jag åkte ut för en eftermiddags session, fortfarande 4,8 och 7 grader, men nu regn och grått, who cares? vågorna var fortfarande där och vinkeln hade vridit ner en aning, sssajdshore.

Matade på med vågridningen och fick det att stämma bra, hade dock inte orken att prestera allt men bara njöt av att rida våg efter våg!

Höll mig kvar i vattnet tills solen gått ner och var nästan sist upp, eftersnackade lite med alla andra och de flesta var eniga, STOKE to the people!

En vy bild som Gurra sköt av innan han pep hem...

Inga kommentarer: