tisdag 17 mars 2009

Wind is back! - Secret 17/3

Nu är det väl officiell säsongsstart för de flesta, efter en lång dålig vintersäsong så sken solen härligt när man öppnade gluggarna denna dagen, att det blåste gjorde ju inte saken sämre heller!

Jag hade bokat möte med Börje och Fishen vid Secret kl 9, det såg hyggligt ut, bra vind och okay vågor, jag riggade 4,1 eftersom prognosen visade ökande, 85:an fick det bli, skönt när det är lite tunnare på insidan helt klart!

Till en början var det skit, när vi kom ut var det knapp styrfart, vad händer? Men inom ganska kort tid letade vinden sig fram och jag hade bra tryck i 4,1:an, fishen och James stod på stranden och filmade, men vi presterade väl inga underverk, gick upp på en hyffsad delayed men höll inte landningen.

Jag gillar personligen inte secret så bra, ofta stökigt och svårt att se linjerna, men ibland kom det större set som man kunde plocka 1-2 goa svängar på, vädret var ju grymt skönt och jag körde tom utan handskar ett tag men sen blev det kallt när vinden drog i ännu bättre.

Summasummarum en skön dag på vattnet, jag hade lite svårt att hitta min rytm, men hade ett par sköna ögonblick som lätt förgyller denna veckan till nästa tillfälle!

Bilden har jag lånat från Måns Cullin, tack!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Underbar bild.

Basse sa...

Japp.. Najs toppsväng där du grabben!

Andreas Choulet sa...

Tack dudes!
Vi får mer snart :-)