söndag 5 oktober 2008

Lågtryck med tungt L i Vilshärad 5/10

Ja jisses vilken dag, på många sätt maxad till gränsen! Det är dagar som denna som gör livet värt att leva, man har väl inte medhåll från större delar av befolkningen men nåväl, de kommer ju aldrig fatta vad livet går ut på ändå ;-)

Min vana trogen gick jag upp tidigt och var bil nr 4 på plats, vem som var först ute behöver ni inte längre undra, men en dag ska jag klå honom, haha!
Mr Johnson ringde mig vid halv sju bläcket och yrade runt i Steninge, efter lite guidande kom han fram på rätt plats!

Framme var vinden stark och de blåste lite lätt från topparna på insidan, regnet hade lättat något och vi plockade fram minsta utrustningen för dagen, 4,1+78 liter.
De visade sig från första vändan vara aptryck i prylarna, var våra 3,7:or??

Att hoppa var det inte större tal på, jag provade en framåtlopp på en mindre ramp där jag knappt skotade in och det bara small till som en bomb, men bevisligen kunde andra hoppa på rätt bra, får skylla på för stort segel, ajaj.

Vågridningen gick bitvis bra men man fick bada sjukt mycket och riktigt flyt hade jag aldrig, var ändå nöjd över några grymma svängar och en och annan aerial.

Nya brädan kändes väldigt bra, lite större än min tidgare och flöt perfekt för mig, får utvärdera mer vid nästa tillfälle.

Sammantaget var det en totalfet dag i tuffa men väldigt bra förhållanden, man var totalt slutkörd efter 3,5 timma på vattnet och vinden hade inga direkta planer på att minska under tiden jag var ute.

Kul att Fredrik kom ned och fick smaka på lite Halmsta förhållanden, det var nog inte sista vändan ned för hans del. Här är några bilder från Fredrik / kulingvarning.nu

Bottensväng



Slashar



en mindre våg



på insidan.



Eat me!

Inga kommentarer: