måndag 20 oktober 2008

Hallelluyeah Ugglarp 20/10

Stressad som en bäver på jobbet fick jag iväg alla försändelser innan jag och James kunde släppa ut håret och rulla norryt, hade fått rapport om vindfattigt Vilshärad så vi satsade våra pengar på Ugglarp, vilket skulle ge en trevlig session!

Väl där var Börje, Linda, Steve, Peter och Mykis där, de var precis klara att hoppa i och jag gjorde en 5 minuters riggning på 5,3:an, biland ska man gå på sin egen känsla med det såg inte ut att trycka på så mycket, ute var dock 5,3:an lite väl stor.

Det var en kort men kompakt session, fullpower i 5,3:an och hopp stod på menyn, då Börje invigde med ett bra bakåt försök ville inte jag vara sämre, fläska på! Hade ett bra försök där jag väntade ut och vred ned, sen kommer landningen, ja den svåra biten, men övning ger ju färdighet så att säga.

Ahh det var crosson med många fina hoppramper, gjorde en framåt med bra fart där jag stod upp i landningen med fart ur, härlig! sedan blev det lite delayed med bra kontroll och rotation, där jag väntade och drog runt riggen för fin rotation. Ugglarp bjöd verkligen på fina hoppmöjligheter idag, dock sämre vågridning då vågorna är lite svårtlästa men någon cuty fick man.

Åkte in och drog ned för en sista runda då vinden ökat till hård 5,3, utan problem 4,7, så plötslig hände det, bra ramp avslappnad och schvung runt, en klockren bakåt utan att doppa rumpan,(första på babord) hur gött som helst, det gjorde helt klart dagen och Börje såg den!

Sedan kände jag mig nöjd och slörade fullt ställ inåt! Ser fram emot fler dagar snart! Prylarna är grymma grymma!

Cap från Gopro kameran

2 kommentarer:

Basse sa...

Grymt grabben!
Att ställa backisar är fanimig life det!

Rock On!

Andreas Choulet sa...

Thnx man!
Hoppas du får goo segling snart!