tisdag 8 april 2008

Särdal spittet 8/4

Våren är här! Jihooooo eller not!
Efter den så fina "vinter" vi hade med många fina kulingsdagar så kommer våren och med den stilje, ja det brukar bli tunnare med vind.

Men ibland kan det slå till med bris, som det gjorde idag, prognosen kom sakta smygande med rak nordlig vind uppklarnande och 5-8 på dmi, jag var riktigt trött på allt knappande framför datorn så jag bönade mig till lite segling, ringde upp de flesta och fick med mig ett par.

Gjorde årets första tabbe då jag snabbt bara slängde med 5,3:an tjosan hejsan det var utan problem 4,5 lungt tänkte jag eftersom det är platt no probs mmmmja det var det inte, men men jag var fast med min 5,3:a och fick glatt hålla i!

Seglingen gick hyffs spockarna satt som smör i solsken, planande ur flera och försökte tom på dubbelspock men det fick inte helt, lite shove-it spock, spinloop och flaka/ponch blev det laddat på, freestyle kan vara rätt kul, speciellt när det går bra!

Var rätt slut när Matti kom och drog med mig ut en runda till, kul att segla med någon som laddar på lite, fan vi hade kul och han var så sjukt nära på att sätta en bakåtloop på vågorna ute vid revet, galet!
Han ska ha mer credd för efter att ha matat flaka i 2 timmar så satte han en, respekt!

Var helt slut och mör när jag rullade hem vid halv åtta snåret, fiint de!

Inga kommentarer: