tisdag 22 april 2008

Gislövshammar 22/4

Efter en relativt skön natt i bussen vaknade jag vid 6 snåret och lyckades sega en timma innan jag hoppade ur och började kolla in förhållanden, det var svalt drygt 5-6grader och vinden bet i från Nordost.

Kom upp till bussen och vi tog oss en skön lugn frukost i bilen medans solen sken in genom rutorna, det var bäddat för en fin dag på vattnet(!)
Jag var ute först och tog 4,7 + 85, det var bra kärm men relativt små vågor, kallt som satan om fingrarna i början då jag körde utan handskar.

Dagen blev dock inte helt som man hoppats på, kort efter min bror hade kommit ut såg jag inte av honom på 2-3 rundor och blev direkt orolig, körde ett par rundor och sökte efter honom men såg inget, körde in till stranden och kollade från kullen, såg inget, ringberg kom in och jag bad honom ringa sjöräddning och gav mig själv ut igen, jag såg en röd hängseletamp som blänkte till puhhhh jag hittade honom och han hade fått kastfall med en fot i stroppen och åkt på en ordentlig vrickning, jag bogserade in honom och det tog sin tid, när jag sedan hade höjdat upp igen fick jag några bra vågor innan vinden droppade.

Då var klockan ca 10-10,30, kolla på grafen, vi väntade en stund innan vi körde hemåt vid 13,30 och kolla då igen så förstår ni, jaja min bror blev en erfarenhet rikare och jag fick leka lite hjälte.





Inga kommentarer: