torsdag 26 februari 2009

Det bruna guldet - Dogge 26/2

Så var det äntligen dags att doppa tårna igen, detta måste vara det sämsta vintern sedan jag började surfa 2002.
Dagen bjöd på +4 regn och 4,7, Dogge blev platsen, vid ankomst såg det ut som skit, det var med viss tvivel jag tog 4,7 men jag har ju 85:an som äger vid dessa förhållanden.

Först ut och det var helt ok med 4,7, vinkeln var cross-on/on med rätt små vågor dock väldigt trevlig att vara på vattnet igen, det får man aldrig nog av!
Jag och Steine laddade flaka, det kändes faktiskt inte helt fel efter så länge som man gjorde det sist, hade gärna fått ordning på den igen, skönt trick.

Sedan byggde vågorna en aning och vinden drog på bra, man kunde få sig ett par fina svängar, dock ofta bara en ordentlig sedan var det svårt att få fart igen då vågorna var lite små och vinkeln inte optimal, kommer ihåg en speciell sväng där jag såg sprayet flög med brun/gult vatten, so fresh!

Regnet avtog och vinden vred upp och lättade en aning, vi kunde plocka ett par vågor till i doggecleana förhålladen innan vi fick ge oss för dagen, glada för att få surfa!!



Mysigt värre

Inga kommentarer: